Klantmanager en servicegerichtheid

 

Om als klantmanager de klant te motiveren en zo goed mogelijk te begeleiden naar de arbeidsmarkt op basis van een correcte dienstverlening, is een stevige uitdaging. De begeleiding bestaat uit het voeren van intakegesprekken en je zorgt ervoor dat de trajectplannen ook daadwerkelijk worden uitgevoerd. Maar wat nu als de klantmanager als schakel tussen vraag en aanbod op die arbeidsmarkt doelbewust wordt overgeslagen door zowel klant als werkgever omdat door diverse oorzaken de klantmanager niet die gewenste service biedt? Beter Opleidingen biedt een training waarin servicegerichtheid een belangrijke prioriteit wordt in het uitvoeren van de taken als klantmanager.

Doelgroep

De training is geschikt voor klantmanagers, teamleiders, WMO-consulenten, cliëntenraad, wijkteammedewerkers.

Vooropleiding

Niet van toepassing

Inhoud cursus

Met de training wordt bereikt dat aan servicegerichtheid voorrang wordt gegeven boven efficiëntie en het behalen van de targets. De klant spreekt zijn waardering uit over de houding van de klantmanager. Niet hoé het werk wordt uitgevoerd – efficiëntie – maar de wijze waarop. Alleen als zaken niet goed gaan, valt dit bij klanten op.

Zodra de klantmanager het vermogen heeft in te spelen op de behoeften van de klant (het belangrijkste aspect van service) en daarmee de efficiëntie van het bedrijf ondergeschikt maakt aan servicegerichtheid, zal de houding van de klant veranderd worden. Er wordt optimale medewerking bereikt van klant en werkgever. Eenieder draagt er zorg voor dat het trajectplan een succes wordt.

Leerdoelen

Na de training zijn de medewerkers in staat om oprechte belangstelling en waardering te bieden aan klant en werkgever.

Docenten

De docent heeft zijn sporen verdiend als manager binnen het Sociale Domein. Hij heeft ontdekt dat mensen altijd op zoek zijn naar waardering die op den duur voldoening brengt. Voldoening geeft evenredig plezier en passie om zich te kunnen ontwikkelen. Uiteindelijk zal dit leiden tot een hogere productiviteit en een minder verloop van personeel. Sterker; het ziekteverzuim wordt tot het minimale beperkt. De bedrijfscultuur wordt concurrerend.

Duur cursus

De training Klantmanager en servicegerichtheid duurt drie dagdelen.

Tijdens de training wordt o.a. gebruik gemaakt van filmfragmenten. Dit zijn met zorg uitgekozen fragmenten die de verbeelding van de medewerker inspireren en reden geeft om na te denken over de eigen inzet. Er wordt geen gebruik gemaakt van rollenspelen.

Aantal cursisten

Het maximaal aantal cursisten per training is vastgesteld op 12 personen.

Wanneer

Als u interesse heeft in deze cursus dan kunt u dat hier aangeven.

Kosten

€ 450,- excl. BTW per deelnemer

Incl. koffie, thee en water

Het is ook mogelijk om deze training incompany te geven. Voor meer informatie kunt u bellen of mailen.

Certificaat

Na het afronden van de training ontvangt u een certificaat van deelname.

Extra informatie

Voor extra informatie m.b.t. de inhoud van de training kunt u mailen naar info@beteropleidingen.nl.

Menu